Specialized Allez Comp 105.750

Het is bijna net zo moeilijk om mijn favoriete stijging van 8 mijl op een weg met veel kapotte wegen te worden als de stijging zelf, maar de Allez Comp bleek het waard te zijn. Nadat het vuil gladder was geworden dan de resterende bestrating, bood het relatief stijf rijdende aluminium frame een behoorlijke mate van comfort, waardoor ik niet te hard werd geschud. De Allez rijdt lichter dan zijn 20-plus pond (maat 56 cm) zou suggereren, grotendeels dankzij het stijve, responsieve frame. De stijfheid van de voorkant concurreert met die van een Tour-waardige racer en ziet eruit alsof hij van een niet-gespecialiseerd asfalt komt.
-Ron Koch
Koop het Je hebt een snelle fiets nodig met Tour-bewezen geometrie en upgradepotentieel

Vergeet het maar als: je erop staat dat koolstof koning is

van 7

Voelde F5,299

uit de doos, de F5 leest als een racefiets. Het heeft prestatiegerichte functies zoals een aandrijflijnverstijvende BB30-trapas en een stijve vork voor competente handling. Op de weg laat het echter zien dat het meer nuance heeft dan snelheid.

De F5 is gebouwd rond Felt’s FC-raceframe – hetzelfde frame dat het Exergy pro-wielerteam in 2012 zal racen – en heeft een geschikte korte balhoofdbuis (160 mm op onze 58 cm testfiets), zodat u uit de wind kunt komen. Maar het rijcomfort van de fiets, de compacte dubbelzijdige en stevige Mavic CXP-22-velgen maken hem het meest geschikt voor solo-verkenningen, levendige groepsritten en woon-werkverkeer met turbocompressor.

Felt ziet de fiets als een alleskunner wegennet. Terwijl de 34/25 lage uitrusting je over elke berg laat kruipen, is de 50/11 bovenkant snel genoeg om te sprinten om een finishlijn te halen. Het rijgedrag en de geometrie wijken af van de voorkeur van de racer voor snelle, wendbare reacties, maar het UHC Performance carbon 3K-weefsel niet. In plaats daarvan geeft het je een comfortabelere rit, waar sommige van die testers de voorkeur aan gaven: “Ik heb liever een fiets die een beetje overdreven meegaand is dan een die te stijf is”, las een enkele rit. –
Andrew J. Bernstein
Koop het Je racet misschien af en toe, maar wil vooral gewoon rijden

Vergeet het maar als: je wordt verleid om de witte banden na elke rit schoon te maken

van 7

Raleigh Carbon Revenio 1.0 ,000

Het geliefde chip-and-seal-oppervlak van het Colorado Department of Transportation is hatelijk als je op een stijve racefiets rijdt, maar de Revenio, hoewel op snelheid geïnspireerde esthetiek, is geen racefiets. In plaats daarvan is het een fiets die comfortabel is voor elke recreatieve rijder. Door gebruik te maken van afgeplatte staande achtervorken, kan hij gemakkelijk ruwe oppervlakken aan, waardoor grotere schokken effectief worden gedempt. De besturing is onpartijdig, zonder langzaam insturen. Raleigh was echter misschien te toegewijd aan esthetiek, vooral om een fiets in deze prijsklasse te krijgen. Hoewel de Revenio er zeker cool uitziet, is het een pietluttige fiets vanuit het perspectief van een huismonteur: interne kabelgeleiding lijkt schoon, maar het is lastig om gebruik maken van. Evenzo waren we bang dat de rode aluminium bidonhouderbouten meer kans hadden om te strippen, ook al hadden we geen problemen. –
Joe Lindsey
Buy It If: U wilt een fiets om op te cruisen

Forget It If:
U houdt van een gestrekte of naar achteren gerichte houding

van 7

Blauwe Axino EX,900

Een nieuwe fiets voor 2012, de EX is de goedkoopste carbonversie van Blue’s groeiende Axino-familie, en deelt een aantal functies en framevormen samen met alle topklasse Axino. Om de prijzen te verlagen, gebruikte Blue goedkopere composieten, wat resulteerde in een zwaarder frame (1.150 g versus 950 g). Zoals verwacht van een bedrijf met de term “competitiecycli” in de titel, voelt de Axino EX alsof hij klaar is om te racen. Met een gemiddelde geometrie krijg je een eenvoudige bediening die niet angstaanjagend snel is en ook niet zo lethargisch dat het je in een kritieke toestand houdt. De framestijfheid van de EX maakte indruk. Sommige fietsen, zoals veel high-end modellen, rijden zoals ingenieurs verschillende stijfheid in verschillende delen van het frame hebben ingebouwd. Individueel gezien kunnen deze zones topscores krijgen, maar in totaliteit missen de brillen eenheid.Dat is waar de EX uitblinkt: hij heeft misschien niet de stijfste aandrijflijn of mind tube die we ooit hebben meegemaakt, maar hij is zo uitgebalanceerd dat het frame aanvoelt als één, geharmoniseerd geheel. Het is een bewonderenswaardige eigenschap, vooral voor deze prijs.
-Matt Phillips
Koop het Je hebt een prestatiefiets nodig met een gedempte rit

Vergeet het maar
Je bent op zoek naar een levendige rittextuur

van 7

GT Carbon Elite,090 Het

meest bekend om zijn kenmerkende triple-driehoekige hardtail-mountainbikeframes, populair in de jaren 90, en, meer recentelijk, om zijn racewinnende BMX- en downhill-platforms, heeft GT ook stilletjes een reeks carbon straatfietsen geïntroduceerd. De Carbon Elite is het beginpunt van de GTR Carbon-reeks met drie fietsen, die hetzelfde raamwerk delen, en opmerkelijke waarde biedt naast een snelle, leuke rit. Het full-carbon frame was stijf genoeg voor een reeks ritten, van solo-herstelspins in sightseeing-tempo tot snellere, levendige lunch-throwdowns. GT zegt dat de fiets bedoeld is als inleidende racefiets.
-Andrew J. Bernstein
Buy It If: je krijgt nog steeds wazige ogen als je denkt aan de Zaskar

Forget It If: Je bent op zoek naar een rechtopstaande positie, deze geometrie is gereduceerd en agressief

van 7

Giant Defy Composite 1,400

De lang gekoesterde gewoonte om nieuwe technologieën in het hogere segment uit te rollen voordat het doorsijpelt naar lagere prijzen, biedt Giant de nieuwste trend aan middelgrote consumenten met alle Defy Composite 1. U zult deze technologie echter niet plaatsen wanneer de fiets op de winkelvloer staat, en in eerste instantie zullen slechts een paar fietsers hiervan profiteren. We juichen Giant echter toe voor het bewapenen van deze snelle, comfortabele fiets met zijn P-SL-1 tubeless-compatibele wielen. De dag komt dat binnenbanden geen plaats meer hebben in de schappen van fietsenwinkels, en deze fiets is voorbereid. De nieuwe wielen van de organisatie zijn licht en versterken het sportieve rijgedrag van de fiets, zelfs als je met binnenbanden rijdt (het is mogelijk om te upgraden daarna tubeless, tegen een meerprijs). Niet gefokt om te racen,de Defy was een plezierige fiets in veel verschillende straten en ritten, maar niet zozeer als een testrit op Mallorca, het decor van de jaarlijkse lancering van Giant’s straatfietsen. Daar, terwijl ik een verzameling strakke, met diesel gelikte haarspeldbochten beklom, ging ik zitten en liet de hogere voorkant me helpen om los en comfortabel te blijven. Het stevige karakter van de fiets gaf me het vertrouwen om op de terugweg gas te geven, over een weg die glinsterde met glas dat in het trottoir was ingebed. -zoevend over een weg die glinsterde met glas dat in het trottoir was ingebed. -zoevend over een weg die glinsterde met glas dat in het trottoir was ingebed. –
Mike Yozell
Koop het Je wilt op klassiekers geïnspireerd tackelen en een rechtopstaande houding

Vergeet het maar Je bent erg flexibel en wilt een traditionele pasvorm

van 7

Focus Variado twee,580

Focus Bikes, opgericht door de Duitse cyclocross-ster Mike Kluge, hanteert een motto van door pro’s, voor pro’s. Hoewel je de inzending Variado deze zomer niet onder het profpeloton zult vinden, is het een waardige reis voor aspirant- en nieuwe racers, of voor iedereen die op zoek is naar veel prestaties voor een fractie van de prijskaartjes die je op sommige carbonfietsen vindt. De grootste afweging voor de lagere kosten van deze fiets is, niet verwonderlijk, vet. Mijn XL-testfiets heeft onze weegschaal getipt op 97 kg. Ondanks het gewicht voelde de fiets alleen traag of traag aan op lange beklimmingen. Hoewel aanhoudende cijfers meer zweet vereisten, had ik geen moeite om rijders op lichtere fietsen op glooiend en vlak terrein bij te houden. Nog indrukwekkender was dat de Variado dezelfde soepele en efficiënte krachtoverbrenging vertoonde die je zou verwachten van een raceklare carbonmachine die meer kost.Het ontbrak de onmiddellijke sprong en reactie van fietsen op ProTour-niveau zoals de S-Works Tarmac SL4 of Cervelo R5CA. Maar de Variado biedt een stabiel, voorspelbaar platform vergelijkbaar met de Giants TCR Advanced-lijn.
-Matt Allyn
Koop het Je hebt racefietsprestaties nodig met een aluminium prijs

Vergeet het maar als: ruige straten zijn al erg genoeg op een zachte fiets