Rijd sneller, rijd verder en maak heuvels groter met deze krachtige e-racefiets.

Gewicht: 1.719 kg. (geclaimd, 56 cm )

Stijl: elektrische endurance racefiets met drop-bar

Aandrijving: 1×11 SRAM Force 1

Stof : koolstof (500 Series OCLV)

Bandenspeling: 35 mm

Motor: Bosch Performance Snelheid, 350 watt, 63 Nm, 45 km/u

Bereik: Tot 60 mijl

De ideale fiets voor:
Vrijwel iedereen die behoefte heeft aan een beetje e-ondersteuning Beschikbaar op straat

De Domane+ is de elektrische versie van Treks favoriete Domane, een fiets die hoog aangeschreven staat vanwege zijn vermogen om ruwe wegen glad te strijken. Het is ontworpen voor rijders die het betrouwbare comfort van de Domanes endurance-geometrie en IsoSpeed-ontkoppelaar waarderen, maar het extra plezier en werk van een elektrische ondersteuning willen. Met iets minder dan 17 kg is de Domane+ milder in vergelijking met meer pragmatische e-bikes, zoals de Trek Super Commuter+, die meer dan 23 kg kan wegen. Desalniettemin is het dikker dan een aantal van de meest recente inzendingen in de categorie elektrische straat, zoals de Orbea Gain, die een grotere batterij en motorsysteem gebruiken, maar ook niet zo’n krachtige ondersteuning nodig hebben. De Domane+ biedt 350 watt aan vermogen, terwijl Orbeas Gain bijvoorbeeld uitkomt op ongeveer 250 watt.

5 Trek Domane+-functies Waar We Van Genieten

Powertube-batterij

De geïntegreerde 500Wh Powertube-accu van Bosch kan zowel op als naast de fiets worden opgeladen.

350 watt motor

Een Bosch Performance Line Speed-motor biedt trapondersteuning tot 45 km/u.

Geïntegreerde verlichting

Geïntegreerde voor- en achterlichten worden gevoed door de batterij – geen lading vereist.

IsoSpeed-technologie

Treks ontkoppelingstechnologie in de zadelpen zorgt ervoor dat veeleisend terrein minder snel vermoeidheid veroorzaakt.

4 hulpmodi

Verwacht ongeveer 5o tot 60 mijl van de Domane + te hebben wanneer deze in de Eco-modus staat.

Gezien zijn soepele rit en krachtige motor, is de Domane+ een serieuze wedstrijd om je voertuig te vervangen, vooral voor langere woon-werkverkeer. Met vier hulpmanieren Sport, Tour en Turbo), haalt hij de angel uit heuvels en tegenwind (max. snelheid is 45 km/u) en levert hij een verscheidenheid van 50 tot 60 mijl in Eco-modus. Geïntegreerde voor- en achterlichten maken u dag en nacht zichtbaar en-bonus! – je hoeft ze niet te bedienen omdat ze worden gevoed door de batterij. Verborgen spatbordbevestigingen en ruimte voor banden tot 35 mm zorgen ervoor dat de fiets is voorbereid op casual reizen, groepsritten en avontuurlijke excursies op alles van bestrating tot grind tot ruige stadsstraten.

Het is te vroeg om te zeggen of de Amerikaanse marktplaats een elektrische straatfiets zal omarmen, maar de totale markt voor e-bikes groeit enorm – de verkoop vanuit de VS is sinds 2016 gestegen, zegt Jocelyn Vande Velde, Treks e-bike marketingmanager. Het bedrijf gokt erop dat de Domane+ iedereen zal aanspreken die een
tandje bij wil zetten! , evenals ruiters die terugkomen van ziekte of blessure, oudere atleten die dit willen mixen met een snelle groep, en vrienden of koppels met verschillende fitnessniveaus. Vande Velde zegt dat Trek Travel een volledige Domane+-vloot zal dicteren, waardoor zijn fietstochten beter dan ooit bereikbaar zijn voor een breed scala aan rijders.
Met de Trek Domane+ e-racefiets kan iedereen een
tandje bijsteken!

Slechts 1 Domane+

Hoewel de Domane-familie uitgebreid is (meer dan 20 modellen, variërend van de aluminium AL 2 tot de bijna K carbon SLR 9 Disc eTap, exclusief Treks custom-programma Project One), is er slechts één elektrisch model. De Trek CrossRip+ met drop-bar gebruikt echter exact dezelfde 350 watt Bosch Performance Speed-motor op een aluminium frame met een vergelijkbare aandrijflijn en hydraulische schijfremmen. De CrossRip+ is slechts een paar kilo zwaarder dan de Domane+, inclusief rek en standaard, en kreeg een Bicycling Gear of the Year-aanduiding.

Vertrouwde Bosch-motor

De Domane+ maakt gebruik van een 350 watt Bosch Performance Line Speed-motor met afneembare 500Wh Bosch Powertube-accu. Hoewel de fiets zwaarder kan zijn dan sommige andere elektrische racefietsen (de batterij en de motor wegen samen iets minder dan 7 kg), kan het grotere vermogen aantrekkelijk zijn voor rijders die een krachtigere boost nodig hebben dan de gebruikelijke stevige rugwind. Die extra watt, samen met functies zoals de geïntegreerde verlichting en verborgen spatbordbevestigingen, maken het een veelzijdige keuze die even goed presteert op utilitaire als recreatieve avonturen. Trek zegt dat de meegeleverde oplader van 4 ampère ervoor zorgt dat de batterij binnen een paar uur vol is en dat deze op of naast de fiets kan worden opgeladen.

Geïntegreerde voor- en achterlichten worden gevoed door de Bosch Powertube-batterij.

Geometrie gemeen met Domane

De Domane+ is gebouwd op dezelfde endurance-weggeometrie als de reguliere Domane. Dat betekent meestal een hogere balhoofdbuis voor een meer rechtop zittende zitpositie en een langere wielbasis voor meer stabiliteit. De fiets maakt ook gebruik van de beproefde IsoSpeed-ontkoppeltechnologie van Trek in de zadelpen (maar niet bij de vork zoals de analoge Domane), waardoor ruw terrein minder snel vermoeidheid veroorzaakt over lange afstanden. Wat de constructie betreft, heeft het bedrijf de carbon lay-out gewijzigd om de batterij en de motor aan te passen. Elk fietsmodel en elke maat in Trek heeft een unieke koolstofvezellay-out om de structuur, rijkwaliteit en gewicht te maximaliseren, zegt een woordvoerder van Trek. Domane+ is niet anders.

SRAM 1×11 aandrijflijn

De 1×11-speed SRAM Force 1 aandrijflijn en flat-mount hydraulische schijfremmen zorgen voor gemakkelijk schakelen en betrouwbaar stoppen in bijna alle omstandigheden, en 35 mm Schwalbe G-One Speed-banden zorgen voor zachtheid op het trottoir. De Bosch Purion Performance-controller/-display is eenvoudig te bedienen en af te lezen. Gebruik de pijltoetsen omhoog en omlaag om door de elektriciteitsmodi te bladeren. U kunt ook schattingen van snelheid, ritafstand en realtime arrays bekijken op basis van rijstijl en hulpstijl.

Dit materiaal wordt geïmporteerd vanuit embed-name. U kunt mogelijk exact dezelfde inhoud in een ander formaat vinden, of u kunt meer informatie vinden op hun website.

Rijden op de Domane+

Ik kreeg de kans om de Domane+ te bekijken in het hoofdkwartier van Trek in Waterloo, Wisconsin, via een korte rit over lokale verharde wegen en een paar onverharde paden in Waterloo Firemens Park.

Ondanks het delen van geometrie en comfortfuncties, voelt de Domane+ anders aan dan zijn eigen analoge neef. De eenvoudige fysica: de extra belasting van de batterij en de motor, en ook hun locatie (respectievelijk op de achterbuis en de basisbeugel), zorgt voor een duidelijke bediening. Het belangrijkste is dat de voorkant zoveel lichter aanvoelt dan de rest van de fiets dat hij aanvankelijk een eigen leven leek te gaan leiden. En, met ongeveer het dubbele gewicht van een normale Domane, voelt de e-versie over het algemeen breder aan. Toch compenseert de assist het overtollige gewicht, waardoor je snel kunt accelereren, door tegenwind kunt snijden en steile hellingen kunt opspringen. Op een steile berg reed ik samen in Turbo-modus met 24 km/u, veel sneller dan ik zou hebben gedaan op een niet-geassisteerde racefiets, en ik kon gemakkelijk iemand evenaren die me anders had laten vallen. Het was nog een inspanning,maar veel beter beheersbaar dan het rijden op een niet-gemotoriseerde fiets.

Verwant verhaal

De Domane+ komt tot leven zodra je hem van het trottoir haalt: de stevige banden en IsoSpeed-technologie slokken hobbels op en zorgen voor stabiliteit, terwijl de hulp je in staat stelt om snelheden te bereiken op grind die je anders misschien niet zou bereiken. voelt. Het veranderen van de 1×11-speed SRAM Force 1-aandrijflijn is een fluitje van een cent, hoewel je voor de op het stuur gemonteerde controller-eenheid je handen moet bewegen om tussen hulpmodi te schakelen. Dat is geen grote deal, maar het is iets minder handig dan op een racefiets, vooral als je handpalmen over de motorkappen of bij de druppels zijn.

Over het algemeen is de fiets geweldig om te rijden en bevindt hij zich op het terrein tussen lichtere e-racefietsen en zware elektrische bedrijfsfietsen; het is het potentieel om voor zoveel rijders een echte gamechanger te zijn.

3 Geweldige Fietsmutsen Voor Koud Weer

SealSkinz Belgische Stijl