Deze aluminium 29er van 150/160 mm biedt trailbeheer en enduro-reizen.

The Takeaway: Met een minder agressieve geometrie dan veel van zijn concurrenten, is de Slash een grote reisfiets voor wegrijders

  • Trek’s gepatenteerde schok zorgt voor uitstekende prestaties van de achtervering.
  • Kortere afstand en wielbasis dan veel enduro 29ers
  • Geweldige onderdelen met SRAM Eagle met 10-50 tape

Prijs :

Trek bouwde de Slash om de mountainbike te zijn voor de rijder die een grotere fiets wil, maar niet bang is voor een lange klim of een epische dag rijden.

Een efficiënte klimmer, vooral met SRAM’s GX Eagle-aandrijflijn, stelt je in staat om de hele dag het vermogen neer te zetten. Het is voor grote bergdagen, het verpletteren van met rotsen gevulde afdalingen en het knallen van de lippen van sprongen terwijl je terug naar de oppervlakte klimt met een glimlach op je gezicht. Zelfs als het pad dunner is, is de Slash nog steeds efficiënt op de pedalen. Van de vloeiende delen van het pad smeekt de Slash om hoeken te carven en te spelen op trailside-functies.

-De vijf coolste functies van de Slash-

Framebesparing

Trek’s Knock Block-systeem voorkomt dat het stuur en de vork draaien en het frame beschadigen.

Soepele schok

Trek’s regressieve Reaktiv thru-shaft demper is extreem soepel.

Omhoog en omlaag

Met de omkeerbare Mino Link kan de rijder de geometrie van de Slash mooi afstemmen.

Razzle Dazzle

De harlekijn-emblemen lijken van kleur te veranderen.

Handige gidsen

Sag-markeringen op de vork en schok maken het voorbereiden van de vering eenvoudiger.

De Slash 8 is de basisversie, dus het had niet de hoekvertrek van een lichtere fiets, maar dit was meer van de wielen in vergelijking met het frame. Je voelt dat het smeekt om vanuit elke hoek gesprint te worden. De RE:aktiv die Thru Shaft gebruikt, werkt sneller dan een gewone, dus een beetje insteltijd moet de juiste balans hebben. Een die vering wordt geregeld, het wordt gemakkelijk om de Slash los te laten in de ruige. Het zorgt voor een natuurlijke balans tussen precisie en vergevingsgezindheid in veeleisende, natuurlijke vallend naar de precisiekant, gebruikmakend van zijn efficiëntie, maar zal je er doorheen trekken als je volledig overhaast gaat.

De 8 is het enige aluminium model in de Slash-familie. Trevor Raab

De Slash Aluminium-familie

De Slash 8 is het enige aluminium model in de line-up, en ook de goedkoopste in de 9.7, 9.8, en ook 9.9 zijn gemaakt van carbon, en zijn geprijsd naar The Slash 9.7 verplaatst naar het carbon frame, maar gaat naar NX Eagle voor de veranderende. De Slash 9.8 stuurt de SRAM GX Eagle-aandrijflijn aan, maar gaat over in een Fox Performance 36 Float-vork en Bontrager Line Carbon 30 in de wielset. Aan de top van de lijn heeft Slash 9.9 dezelfde carbon hoepels, Fox Factory 36 Float met GRIP2, X01 Eagle-aandrijflijn en Shimano Deore XT 4-zuigerremmen.

De Technologie Van De Slash

Zelfs in dit goedkoopste model heeft de Slash Trek’s beste schoktechnologieën. Ze noemen het Reactive (spelt “RE:aktiv”-omdat handelsmerken) met Thru Shaft. U kunt hier onze diepe duik over de technologie lezen, maar hier is een kortere versie. Reactieve technologie duidt de regressieve demping van de schok aan. Dit maakt het stevig wanneer je trapt om een helder gevoel te krijgen, maar opent zich snel om te reageren op hogere snelheidseffecten. Het is vergelijkbaar met een traagheidsklepdemper, maar regressieve demping reageert sneller. Door gebruik te maken van een doorgaande as in plaats van een IFP (onafhankelijke zwevende zuiger – zie onderstaande afbeelding), wordt de wrijving verminderd voor een gevoeligere en sneller werkende ophanging. Cutaway die de verschillen laat zien tussen een thru-shaft en IFP-schokontwerp. Hoffelijkheid Zoals elke momenteel beschikbare Trek-verende fiets, maakt de Slash gebruik van Trek ’s ABP-systeem, waarbij het achterste scharnier concentrisch met de achteras wordt geplaatst. Dit geeft de ingenieurs van Trek meer controle over de anti-stijging van de kofferbak (geactiveerd door de achterrem in te schakelen). Het ABP-nummer, zegt Trek, zorgt ervoor dat de ophanging vrij kan bewegen tijdens het remmen dan bij andere lay-outs, voor betere tractie en controle.

Zoals veel volledig geveerde fietsen heeft de Slash 8 een instelbare geometrie om passagiers te helpen de geometrie van een fiets naar hun smaak af te stemmen. De Mino Link maakt het mogelijk om de balhoofdhoek af te stellen van het niveau en 10 mm van de trapashoogte. Ik heb beide instellingen geprobeerd voordat ik me op de gereduceerde plaatste: de Slash gedroeg zich en klom goed genoeg dat ik het niet kon rechtvaardigen om de fiets vooraan te houden.

Het Slashs-frame is gemaakt om straf op te nemen. Trevor Raab

Geometrie

Een ding dat de aluminium Slash heeft dat zijn dure koolstofbroers niet hebben, is een maat van 47 cm met de 44 cm en 50 cm. Dit biedt rijders van gemiddelde lengte de keuze om een maat groter te nemen voor een beetje meer slag en een langere wielbasis, of een maat om een meer gestroomlijnde, snellere fiets te krijgen.

Moderne fietsen duwen altijd langer, lager en slapper. De Slash is tegenwoordig een beetje lang in de tand, en daarom lijkt de geometrie tegenwoordig conservatief, hoewel het niet was zoals het werd gelanceerd. De Mino Link maakt aanpassing van de hoofdhoek mogelijk van 65,1 tot 65,6 niveaus. Met een teller van 51 mm en een vork van 160 mm is de voorkant iets sneller dan veel van zijn concurrenten. Het bereik van de 17,5 en de 18,5 zijn respectievelijk 431 mm en 446 mm, en dat is, om een 29er enduro-fiets te krijgen, aan de korte kant van de huidige trends.

Componenten

De productmanager van Trek heeft de achterwielophanging niet bezuinigd en de Slash 8 uitgerust met een RockShox Deluxe RT3, RE:aktiv met Thru Shaft. De RockShox Yari RC aan de voorkant biedt prestatiegerichte prestaties met alleen compressie en rebound-aanpassing.

De Slash 8 is voorzien van SRAM’s 10-50 12-speed cassette. Trevor Raab

De SRAM GX Eagle heeft bewezen betrouwbaar te zijn. Trek brengt alles in huis met hun merk Bontranger inclusief de dropper post. Een ding om in gedachten te houden, is je Knock Block-headset, met limieten voor de vork om te ver te draaien, of naar achteren te draaien en het frame te raken, vergelijkbaar met de manier waarop de downhill-vork met stootstops werkt.

De Competitie

Rit Impressies

Treks Slash 8 is gebouwd om een mountainbike te zijn. Dit lijkt voor de hand liggend, maar het is goed afgerond genoeg om alles goed te regelen, maar neigt naar het agressieve pad en enduro-uiteinde van dit spectrum, maar is comfortabel bij normaal trailrijden.

Het rijgedrag van de Slash was instinctief en ik slaagde erin om zonder aanpassingsperiode meteen mijn favoriete paden te rijden.

De Slash is effectief, hoewel ik merkte dat ik af en toe naar de kleine blauwe cheater-hendel reikte om te klimmen. Bij het beklimmen van steile stukken dwaalde de voorkant af en toe. Dat is niet verwonderlijk om een 150/160 mm 29er te krijgen, samen met de Slash is gemakkelijker te beheren op langzame en steile beklimmingen in vergelijking met veel van zijn concurrenten, deels vanwege de meer conservatieve geometrie.

De achtervering is erg gevoelig. Trevor Raab

Toch had ik er geen probleem mee om luidruchtig te worden over de Slash 8. Hij was voorbereid om te splijten en lippen van de stroompaden te laten springen en was een van de eenvoudigste fietsen die ik ooit heb gehad om een grote zweep over een heup te trekken. Die efficiëntie samen met het levendige gevoel van deze RE:aktiv-schok verwijderen het geplante gevoel van veel fietsen voor deze hoeveelheid reizen, maar de Slash 8 voelt nooit onrustig. Nadat de rijder zijn hielen laat vallen en direct in de aanvalsmodus zakt, zal hij alleen alles opeten wat je op zijn weg zet. Het is geweldig om de fijne lijn tussen precisie en vergevingsgezindheid te balanceren bij het vastzetten door de vele technische secties.

Met soepele vering, geweldige onderdelen en uitgebalanceerd beheer is de Slash veel meer een trailfiets dan een enduro-racefiets. Mocht je dus liever een racefiets met meer veerweg willen, dan is de Slash 8 een prima fiets.

Trevor Raab