Het Grindrijdende Publiek Krijgt Een Speciale Fox-verende Vork

De nieuwe Step-Cast 32 AX biedt avonturiers 40 mm veerweg

Connor Macleod

Met de introductie van zijn nieuwe 32 Step-Cast AX-vork, springt Fox met beide benen in de snelgroeiende markt van ophangingsproducten die gericht zijn op de drop-bar-ervaring en het vuil.

De nieuwe vork heeft een veerweg van 40 mm en is voorzien van een Float Evol-veer met korte veerweg (met verbeterde negatieve kamergrootte voor eenvoudigere initiële ontsnapping) die kan worden afgesteld met hetzelfde volume spacers als Foxs extra 32 mm-aanbiedingen. Demping wordt verzorgd door middel van een Fit4 verzegeld patroon met drie couverts: stevig (volledig slot), medium en volledig open, met fijnafstemming van het lagesnelheidscircuit in de volledig open positie. (Houd uw rit in topconditie met behulp van de op maat gegraveerde Silca Wrench Kit, verkrijgbaar in onze online winkel!)

De vork kan gemakkelijk banden van 700×40 mm of zelfs 275×47 mm accepteren. Een 15 mm Kabolt steekas beveiligt het wiel. (Het kan ook een gewone Fox / Shimano-steekas gebruiken). Rotorgrootte is minimaal 160 mm.

Begint het bekend te klinken? Je zou passend zijn: de gloednieuwe 32 Step-Cast AX is niet helemaal nieuw. Het is het resultaat van knutselen aan de huidige 32 Step-Cast, een 70 cm XC-vork met 100 mm veerweg, nieuw gecreëerd door de rijhoogte te verkleinen met behulp van een verkorte luchtveerstang en de veerweg terug te brengen tot 40 mm. En dat is een heel goede zaak: Fox prijst de bewezen duurzaamheid en geluidstechniek van de lay-outs als een eenvoudig middel om de wateren van de vering voor grind- en avonturenfietsen te testen.

Als de wielen goed worden verkregen, zal Fox overwegen om de structuur van de vork te veranderen om de esthetiek en het profiel te verbeteren en wat g te scheren in het soort van een speciaal chassis.

Maar voor nu het verhaal van de productlancering die we bijwoonden,” We hadden er zin in. We hebben het gebouwd. Als je het leuk vindt, ga ervoor, zo niet, neem dan een pas. Geen probleem. Het was eenvoudig te maken, dus we hebben het gedaan.

De wijziging is niet met zijn eigen nadelen. Omdat de vork een kant-en-klaar aanbod is dat is ontworpen voor mountainbikes, past het misschien niet bij elk avontuur / kruis / grind dat er is. Met dat in gedachten was Fox heel voorzichtig bij het opstellen van enkele richtlijnen: zorg ervoor dat de vork de onderbuis van de fiets bereikt waarop u hem wilt plaatsen. Op sommige frames kunnen de bedieningselementen of de kroon de onderbuis raken. Negen, Pivot en een paar anderen maken al dikkere balhoofdplaten die de speling vergroten door de as-tot-kroonruimte in wezen te verlengen. En Fox slaagde er mogelijk in om een keurmeester in de vorm van de kronen te creëren als een manier om de pasvorm te testen.

Kom je daar naar buiten? Blijf veilig in berenland met deze tips:

En omdat het dezelfde vork is, omdat de bergvariatie, het potentieel om de atmosfeer terug te brengen naar het origineel en weer een lichtgewicht XC-eenheid te hebben, en vice versa.

Het opgegeven gewicht ligt in het bereik van 13 kg. De lengte van de kroon tot de as is 427 mm (normale geribbelde vorken op dit soort fietsen liggen in het bereik van 400 mm), dus het zal de geometrie niet te veel veranderen, hoewel fietsen met steilere hoofdhoeken de beste keuze zouden zijn voor conversie. De vorkhoek is 45 mm, wat ook overeenkomt met de meeste nummers van gravel/cross/adventure-fietsen.

We brachten een glorieuze dag door met het scheuren van onverharde wegen op de nieuwe vork en zijn geïnstalleerd met een evaluatie-eenheid voor de lange termijn. Onze eerste indrukken zijn goed: de vork deed precies wat een fantastische verende voorvork moet doen; het voegde controle toe aan het sturen, hielp bij de tractie en leek nooit zwaar op de 4,0 m klimmen die we tijdens onze allereerste rit tegenkwamen. Kom binnenkort terug voor een diepgaande beoordeling – ondertussen wordt de vork in mei 2017 naar dealers verzonden.